1e stop: Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hanna Van Es - WaarBenJij.nu 1e stop: Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hanna Van Es - WaarBenJij.nu

1e stop: Bangkok

Door: Hanna

Blijf op de hoogte en volg Hanna

01 Oktober 2017 | Thailand, Bangkok

Na bijna een jaar te hebben gepland hoe we onze reis zouden starten en waar we allemaal heen willen gaan, is ons avontuur dan eindelijk begonnen. 4.5 maand backpacken in Azië. We beginnen in Thailand, dan door naar Maleisië, Vietnam staat op de planning en vervolgens af sluiten in Indonesië. 27 september was de grote dag dat we ons vliegtuig pakte naar Bangkok. Spannend, een beetje eng en nog een beetje verdrietig van het afscheid zijn we onze reis dan eindelijk echt gestart. Na een lange maar goeie reis aangekomen in ons hotel. Dvaree diva bally genaamd, gelegen aan de rand van het centrum. We hadden een mooi uitzicht vanaf het balkon vanaf de 7e etage van het hotel over een klein maar mooi stukje bangkok. Omdat we toch wel een beetje last hadden van een jetlag hebben we lekker de eerste dag van ons verblijf niet veel gedaan. Lekker uitgerust en gezwommen  bij het zwembad op het dak. 'S avonds waren we toch wel toe aan wat leuks, dus google afgestruind naar leuke tips. The khao san road. Een bekend iets onder de backpackers. Een klein straatje vol met eettentjes barretjes straatverkopers en vermaak... klinkt goed! Wij uitzoeken hoe we er het makkelijkst konden komen. Per skytrain zijn wij naar het National stadion gegaan om vervolgens met een tuktuk(yeaahh) naar de Khao san road te gaan. Wat een ervaring.. het eerste tuktuk ritje. Vol gas door de drukke straten van bangkok gieren, wat hebben we gelachen. Op de Khao san road lekker gegeten en vervolgens nog wat gedronken op een goed begin van onze reis.

Dag 3 hadden we een fietstour geboekt bij Co van Kessel. Een geëmigreerde inmiddels overleden Nederlandse man die fietstouren door de onbekende stukken van bangkok organiseerde. 2 super leuke jonge dames hebben ons een super leuke tour bezorgd waar we dingen hebben gezien waar we anders nooit hadden gekomen. Ook onze eerste mede backpackers ontmoet waar we s'avonds mee naar de byioke sky bar zijn geweest om naar de 84 etage te gaan om te genieten van het prachtige uitzicht.

Kortom een mooi begin van onze reis. Morgen pakken we onze spullen weer in om onze reis te vervolgen in Ayuttaya. Ik ben benieuwd!

• 01 Oktober 2017 - 17:38

Tom:

Super leuk hannie. genieten maak er wat moois van!!!

• 04 Oktober 2017 - 10:32

Pappa:

Super trots op mijn meisje!Het avontuur tegemoet.

• 17 November 2017 - 19:26

Monique:

Hallo lady's heb nu pas de link naar jullie reisverslag gevonden.Blijf genieten lieverds en goed op elkaar en jullie spullen passen❤